donderdag 18 februari 2010

Vandaag samen met een vriendin iets heel leuks, lekkers en smeuïg gemaakt! Heerlijke brownies!! Ik heb hiervoor het recept gebruikt van mijn favoriete kookboek (hummingbird bakery!), echt ze zijn enorm lekker en eigenlijk heel simpel te maken! Ik geef jullie ook even het recept en enkele foto's van heel het proces ;) Ohja voor ik het vergeet, ik heb de walnoten vervangen door pecannoten, en heb ze afgewerkt met een mooie toef meringue boterschuim gemaakt met bruine suiker voor de bruinige kleur maar met een lekkere vanille smaak! HEERLIJK!

Brownies (Hummingbird Bakery)

5 eieren
500g kristalsuiker
120g gewone bloem
100g cacao poeder
250g gesmolten ongezouten boter
30g gehakte walnoten (pecannoten)
30g gehakte pure chocolade
    Oven voorverwarmen tot 175°c. De eieren samen met de suiker fluffy kloppen. Hierna de cacao poeder en de bloem samen toevoegen en kloppen tot een mooi deeg. Hierna voeg je nog de gesmolten boter toe, ook weer goed kloppen. Als finishing touch voeg je de gehakte noten en chocolade toe! Uitsmeren op een bakplaat bekleed met bakpapier, hoe dikker het deeg, hoe dikker de brownie, ik ben voor iets dunnere gegaan omdat de combinatie van een dikke brownie met meringue boterschuim anders iets te zwaar werd.

    1 opmerking:

    1. Dat ziet er heerlijk uit. Zeker met die mooie toef meringue boterschuim gemaakt met bruine suiker... Maareh hoe maak je dat dan? Of is meringue boterschuim een van die basisrecepten die iedereen in België uit z'n hoofd kent? :-)

      BeantwoordenVerwijderen